اصول انتخاب اسم برند

اصول انتخاب اسم برند

نام یکی از با ارزش ترین دارایی های برند شماست. اصول انتخاب اسم برند به این دلیل است که مشتریان شما چگونه کسب و کار شما را به یاد می آورند یا می شناسند و به آن مراجعه می کنند و حتی چگونه به آن اعتماد می کنند. اکثر مردم برای محصولی که نام آن را می شناسند و به آن اعتماد دارند، هزینه بیشتری پرداخت می کنند. بنابراین انتخاب اسم برند مناسب اولین گام مؤثر در برندینگ است.

در جنبه تجاری، شناسایی نام، نقش مهمی در تامین منابع مالی دارد زیرا 82 درصد از سرمایه گذاران اذعان دارند که اسم عامل مهمی در تصمیم گیری های سرمایه گذاری است. در این راهنما، به اصول کلیدی که متخصصان هنگام نامگذاری برند و همچنین ویژگی های کلیدی یک اسم به یاد ماندنی استفاده می کنند، نگاهی خواهیم انداخت.

4 اصل کلیدی برای انتخاب اسم برند

رویکرد کلیدی برای نامگذاری برندتان این است که با ایده های بزرگ شروع کنید و سپس کوچک و خاص پیش بروید. به همین دلیل است که قبل از فکر کردن به نام واقعی، چندین اصل وجود دارد که ابتدا باید تعریف شود.

1.  بر روی مخاطب خود تمرکز کنید

معمولا خریداران از برندهایی خرید می کنند که ارزش های مشابهی دارند. یکی از اساسی ترین اصول انتخاب اسم برند شناسایی مخاطب است. شناخت مخاطبان هدف به صورت شما کمک می کند:

  • پیدا کردن الهام: مارک های مورد علاقه بازار هدف خود را شناسایی کنید و برای خودتان الهام بگیرید.
  • یک صدا پیدا کنید: به مخاطبان اجازه دهید به شما کمک کنند هویت و صدای خود را پیدا کنید. این امر نقش مهمی در انتخاب نام خواهد داشت.
  • اتصال: قرار دادن نام خود بر اساس ترجیحات بازار هدف، محبوبیت برند شما را افزایش می دهد.

به طور خاص، برندهایی که مخاطبان هدف آنها معمولاً با انواع محصولات یا خدماتی که ارائه می دهند آشنا نیستند، اغلب از نام های انتزاعی برای انتقال حالات یا فعالیت های مرتبط با آنها استفاده می کنند. از آنجایی که اطلاعات آنها نسبت به محصول یا خدمات پایین است، همه چیز به اسم برند انتخابی مربوط می شود – نه محصول یا خدمات.

برندهایی که خریداران آن دانش بالایی نسبت به محصول دارند، نام‌های «بی‌صدا» دارند که به مشتریان اجازه می‌دهد به جای تکیه بر نام، بر کیفیت قابل اندازه‌گیری محصول و خدمات تمرکز کنند.

به عنوان مثال، برندهای مد اغلب به نام بنیانگذارانشان نامگذاری می شوند (مثلاً دیور و شنل). نام آن‌ها به جای نمایش یک ارتباط یا تصویر، بر کیفیت دلالت دارد و آن‌ها را برجسته می‌کند.

در مورد خریداران با دانش بالا، این کیفیت ذاتی محصول است که به فروش می رسد. نام یک عامل است، اما نه به آن بزرگی پس رعایت اصول انتخاب اسم برند می تواند به شما کمک کند تا به چه صورت این اسم خاص را پیدا کنید. تفاوتی ندارد قصد انتخاب اسم شرکت را دارید و یا برند، حتی می توانید متناسب با نام برند، نام دامنه و سایت خود را نیز مشخص کنید.

2. کهن الگوی نام تجاری خود را پیدا کنید

مفهوم کهن الگو برگرفته از روانشناسی یونگ است و اغلب در ایده های برندسازی به کار می رود  این به یک شخصیت شناخته شده جهانی اشاره دارد که به کارشناسان کمک می کند تا شخصیت هایی را که مشتریان می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند به برندها القا کنند.

برای یافتن این مفهوم در نام خود، با فکر کردن به موارد زیر شروع کنید:

  • شخصیت جمعی مخاطب: این شخصیت کیست؟ آنها چه شکلی هستند؟ صدای آنها چگونه است؟
  • شخصیت برند: چگونه است (یا خواهد شد) آیا به شخصیت مخاطب یا آرزوهای آنها شباهت دارد؟

بررسی پرسونای برند نیز می تواند در انتخاب بهترین اسم مؤثر باشد اصول انتخاب اسم برند با دوازده کهن الگوی برند اصلی وجود دارد:

  1. بی گناه (میل به امنیت)
  2. هر انسان (تعلق)
  3. قهرمان (تسلط)
  4. یاغی (رهایی)
  5. کاوشگر (آزادی)
  6. خالق (نوآوری)
  7. خط کش (کنترل)
  8. شعبده باز (قدرت)
  9. عاشق (صمیمیت)
  10. مراقب (خدمات)
  11. جستر (لذت بردن)
  12. حکیم (فهم)

برای یافتن کهن الگوی خود، این سوالات را در نظر بگیرید:

چه ارزش های از برند را می خواهید به اشتراک بگذارید؟

آیا شخصیت تاریخی/اسطوره ای ارزش های مذکور وجود دارد؟

آیا می خواهید حس لوکس بودن یا مقرون به صرفه بودن را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورید؟

تداعی‌های غیرکلامی و احساسی که می‌خواهید برای برندتان ایجاد کنید چیست؟

در اینجا چند نمونه واقعی از کهن الگوهای مورد استفاده برای ساختن تصویر برند آورده شده است:

  • نایک: این برچسب پوشاک معروف همچنین نام الهه یونان باستان است که شخصیت پیروزی را نشان می دهد.
  • Dove :Doves تصاویر خلوص و نرمی را تداعی می کند – ویژگی هایی از کهن الگوی معصوم.
  • شنل: برندی از کهن الگوی عاشق، فضایی عاشقانه را در کمپین های بازاریابی حفظ می کند.

شرکت ها، معنای نام را از طریق داستان ها، محصولات، فعالیت های بازاریابی و انجمن های بصری می سازند.

برخی از این نام ها از نمادهای آوایی برای حمایت از کهن الگوی خود استفاده می کنند.

3. لحن و عملکرد پیشنهاد خود را منعکس کنید

نام می تواند لحن خاصی را ایجاد کند که به شخصیت و نگرش یک تجارت تبدیل می شود. در اصول انتخاب اسم برند لحن برند دو کارکرد اصلی دارد:

تا با مخاطبان خود صحبت کنید و اهداف و نیازهای تجاری شما را منعکس کند.

4. در دسترس بودن یک نام تجاری بالقوه را بررسی کنید

اکثریت مشتریان می گویند که به احتمال زیاد از برندی که در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند خرید می کنند. کسب و کارها باید تلاش کنند تا نامی را انتخاب کنند که در همه پلتفرم ها در دسترس باشد. انتخاب اسم دامنه براساس برند، بهترین روش برای مخاطبانی است که قصد خرید اینترنتی را دارند.

  • جستجوی نام دامنه را با چندین شیوه نوشتار امتحان کنید.
  • به دنبال شرکت هایی باشید که از نام های مشابه در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر استفاده می کنند.
  • مطمئن شوید که نام های احتمالی شما دارای علامت تجاری نیستند یا ثبت نشدند.
  • در مورد گسترش دامنه اینترنتی خود با دقت فکر کنید – در صورت در دسترس بودن، .com، .net و .org را در اولویت قرار دهید.

هنگامی که به دسترسی قانونی نام مورد نظر خود و ثبت دامنه وب سایت نگاه می کنید، به خاطر داشته باشید که به لطف SEO پیشرفته و سیگنال های برند، دیگر مهم نیست که نام برند را بر اساس نام های دامنه موجود در آن انتخاب کنید. اسمینا به عنوان مشاور انتخاب اسم برند به شما کمک می کنید بهترین اسم، بهترین دامنه و بهترین لوگو را انتخاب کرده و همچنین در طراحی سایت و اجرای سئو پیشرفته نیز در کنار شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *