پیشنهاد اسم برند با توجه به کسب و کارتان

پیشنهاد اسم برند

اسم برند بعد از فروش محصول یا خدمات تنها عنصری است که در ذهن مشتریان باقی می ماند و سبب خرید مجدد از محصولات شما در دفعات بعدی می شود. بنابراین برای رسیدن به یک اسم زیبا و متمایز تمام سعی و توجه خود را به کار ببرید.

 این سایت در صدد آن است که به شما نمونه های تک و خاص اسم برند پیشنهاد دهد و همچنین به شما کمک می کند تا بتوانید اسمی مناسب برای برند خود انتخاب نمایید و یا حتی برای انتخاب یک اسم شایسته و مطابق با هویت برندتان از آن ایده بگیرید. 

نام زیبا برای پیشنهاد اسم برند

انتخاب نامی زیبا و جذاب جهت ثبت اسم برند محصول و خدمات، یکی از اصلی ترین اقدامات اولیه جهت راه یابی به بازار کسب و کار می باشد. خلاقیت و تفکر مهمی که در پشت نام برند وجود دارد در واقع نشان دهنده ارزش و اعتبار آن برند می باشد. 

پیشنهاد اسم برند برای یک شرکت می بایست زیبا و منحصر به فرد باشد؛ زیرا یکی از پیش نیازهای اصلی و مهم در هنگام ثبت اسم برند، زیبایی و جذابیت آن می باشد. اغلب متقاضیان در مرحله انتخاب اسم برند با مشکلاتی مواجه می شوند و نمی توانند نام برند محصول خود را با موفقیت به ثبت برسانند. در ادامه یکسری نکات جهت انتخاب اسم برند برای ارائه شده است.  

  • قبل از انتخاب و پیشنهاد اسم برند توجه نمایید که کسب و کار شما به لحاظ حوزه فعالیتی در کدام یک از 45 طبقه نشان تجاری قرار گرفته است، سپس نام برند خود را مرتبط با محدوده فعالیتی خود بیابید.
  • از دیگر مواردی که در انتخاب اسم برند خود باید بدان توجه نمود آن است که نام منتخب از سوی شما بایستی انتقال دهنده مفهوم محصول و خدمات مربوطه به مشتریان باشد.
  • در هنگام پیشنهاد اسم برند سعی نمایید که آن نام ساده و رسا باشد؛ زیرا تلفظ سخت و نوشتار مبهم یک اسم، تأثیرات منفی در زمینه فروش، تبلیغات و یا حتی ماندگاری در ذهن مشتریان می شود. 
  • در هنگام پیشنهاد اسم برند از ویژگی منحصر به فرد بودن غافل نشوید؛ زیرا متمایز و خاص بودن اسم منتخب شما تاثیر زیادی در تبلیغات شما دارد.
  • اگر قصد دارید که لاتین اسم مورد نظر را نیز به ثبت برسانید بهترین کار این است که از کلمات سخت و پیچیده استفاده نکنید.
  • یکی دیگر از نکاتی که در هنگام پیشنهاد اسم برند کمتر به آن توجه می شود، آوا و شنیداری کلمات است و اگر شما این ویژگی را مد نظر خود قرار دهید و کلماتی خوش آوا برای برند خود انتخاب نمایید، برای همیشه اسم برند شما در حافظه مشتریان ماندگار خواهد شد.

ملاک هایی برای پیشنهاد اسم برند

  • نمای اسم برند

در بسیاری از کشورها و حتی ایران اسامی برندی به چشم می خورد که از دو سیلاب تشکیل شده اند اما وقتی آنها را پشت سر هم قرار می دهیم نا خودآگاه یک کلمه زشت در نوشته ظاهر می شود و برای کاربری که به سراغ اسم برند شما آمده است چندان رضایت بخش نمی باشد. به عنوان مثال، فروشگاهی که در آن لباس های استفاده شده کودکان به فروش می رسد با نام برند kids Exchange می باشد و هنگامی که پشت سر هم تایپ شود Kidsexchange به یک واژه ناشایسته تبدیل خواهد شد. 

  • اسم برند متمایز و مشخص

در برخی مواقع افراد نام هایی برای برند خود انتخاب می کنند که تا حدود زیادی به اسامی موجود در صنعت و بازاریابی شباهت دارد و این مسئله قابلیت ماندگاری در اذهان را به شدت کاهش می دهد. بنابراین در هنگام پیشنهاد اسم برند بهترین گزینه آن است که در انتخاب اسم برند جذابیت و منحصر به فرد بودن را فراموش نکنید.

 به عنوان مثال در برندسازی کلینیک پوست و مو شاهد آن بوده ایم که بسیاری از پزشکان از واژه هایی نظیر: خدمات زیبایی، خدمات پوست، مو و زیبایی و … استفاده می کنند که این اسامی یادآوری ضعیفی دارد و بهتر است از اسامی همچون سلامت پوست، معجزه پوست، زیبایی و درخشندگی و … استفاده نمایند. 

  • اسامی برند هیجان انگیز

در هنگام انتخاب و پیشنهاد اسم برند باید به این نکته توجه نمود که اسمی را که انتخاب می کنید زنده و پرنشاط باشد تا بتواند شادابی و انرژی کافی خود را به شرکت تبلیغاتی و برند سازی نیز انتقال دهد. به همین دلیل برندهای نوشابه های انرژی زا نیز از کلمات قدرتی همچون: Power Hourse, Redbull و … استفاده می کنند. 

  • اسامی برند با جنبه انسانی

در هنگام فروش محصولات و خدمات خود باید به یاد داشته باشید که مخاطب شما انسان ها هستند نه کامپیوتر. بنابراین در هنگام پیشنهاد اسم برند برای ثبت آن باید به این مسئله توجه نمایید که اسم برند شما باید گرما و حرارت و جنبه انسانی داشته باشد تا مشتریان احساس خوبی در هنگام خرید و یا برخورد با محصولات شما داشته باشند. به عنوان مثال شرکت تولید برق با اسم برند We Energies به معنای “ما انرژی می بخشیم”.

بنابراین در هنگام انتخاب اسم برند بایستی به عواملی توجه نمایید که در سریع ترین زمان ممکن در اذهان کاربران باقی بماند. مهم این است که شما به نکات و ملاک های پیشنهاد اسم برند توجه نمایید و آنها را در انتخاب برند خود به کار گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *